Sofie och jag åkte alltså till Liverpool igår. I passkontrollen i Sverige skrattade dom åt mitt fula passfoto, men den bjöd jag på. Jag ser ut som en blandning av skrämt rådjur och en padda. Jag var lite rädd att jag skulle börja tjuta eller något på planet, men det gick bra när Sofie och Peter satt med och pratade med mig, vi tittade lite på film också.
När vi kom till Liverpool kände dom knappt igen Sofie på hennes passfoto, mig skrattade dom åt igen.
Vi bor hemma hos Peter och hans flickvän Sophie, där ser det ut så här:
Dom har en katt som heter Fievel, han har cotton paws, så inte ens jag är rädd för honom.
Idag har vi turistat i staden. Vi började med en kort breifing på ett museum där vi såg en kort film om Liverpool. Efter det tittade vi runt på Albert Docks där museet låg. Där såg vi bland annat The Wacker Kvacker, en buss som kör både på land och i vattnet.
Var mer har vi varit? Vi har ju självklart ätit mat, Sofie tyckte det var hårdrocksgott, eller nått?
Vi har även turistat lite i Beatles anda, varit på the Cavern där dom spelat och tittat på John Lennons hus (i typ två sekunder, så kul var det inte).
Det mest spännande i dag var katedralen! Vi tog oss högst upp i tornet. Det var läskigt att gå i trapporna, men det var fin utsikt där uppe. Dock blåste det mer än jag någonsin varit med om!
1 kommentar:
Hahaha vilken rolig buss den måste ni ju åka!
Skicka en kommentar